Information och länkar om e-postkonton
e-mail fråm Oliver
Styrelsen lägger ut svar från Oliver om e-mail nedan.
Det är lite beroende på vad slutkunden har för alternativ i dag. Men om man har det vanligaste alternativet, att man har ett e-postprogram (t.ex Outlook), så kan man med fördel använda den första länken för att lägga till sitt nya Gmailkonto till sin Outlook. Och då behöver man inte göra något åt sina gamla Telia mail eftersom dessa redan finns i programmet (Outlook)
Den andra guiden är till för att flytta kontakter mellan Outlook och Gmail och den tredje är ett gratisverktyg för att flytta sina gamla mail mellan två konton.... om man t.ex bara kör Telia via Webben och vill flytta dessa mail från Telias Webbmail till Gmail eller Outlook mail.
Den fjärde länken är en guide för att skapa ett gratis e-postkonto hos Outlook som också är ett jättebra gratisalternativ.
Den sista guiden är hur man skapar ett Gamil konto samt ett antal länkar i högerkolumnen med hjälptexter för olika åtgärder, felsökningar mm!
https://support.google.com/mail/answer/56256?hl=sv
Sittgympa
Sittgympa gör uppehåll för säsongen, men återkommer nästa år.
Bodil Hagström arrangerar sittgympa onsdagar 10.30 i föreningslokalen.
Sittgympa kan även utföras stående.
Träningstid ca. 45 min. Redskap: pinne, finns i lokalen.
Välkomna!
Triennium arbetssystem
Information om nytt arbetssystem!
TRIENNIUM GRUPPEN
Från och med v. 34 arbetar vi nu i ett nytt system som innebär förbättringar på olika sätt:
- Fastighetsskötaren får och kan (ska) ta större ansvar. Den nya appen som finns i deras telefoner gör att han/hon kan hantera det mesta själva. Tidigare har fastighetsskötarna varit beroende av mig som arbetsledare alternativt kontoret för att kunna aktivera en arbetsorder men detta gör samtliga i personalen själva från och med nu. Jag som arbetsledare kommer sedan att kontrollera samtliga ordrar innan dessa faktureras.
- Felanmälningar kommer direkt till fastighetsskötaren som är ansvarig över er fastighet, vilket betyder att det inte är några mellanhänder som gör att det ibland kan hamna mellan stolarna. Om ni i styrelsen eller någon boende möter fastighetsskötaren ute på plats så kan felanmälan läggas direkt till honom/henne.
- När ni eller de boende kontaktar oss kommer ni inte längre till kontoret här i Malmö utan ni kommer till ett företag som heter WeCall som sitter i Sundsvall. WeCall hanterar alla våra inkommande samtal och hanterar felanmälan. Detta gör att det inte längre kan tuta upptaget när ni ringer till oss eftersom det alltid finns personal som svarar. När ni/boende kontaktar oss så lägger WeCall upp felanmälan och därefter kommer felanmälan direkt till personen som är ansvarig över just den fastigheten, på så sätt hanteras felanmälan mer effektivt.
Vill påpeka att vi inte bytt telefonnummer utan vi behåller 040-44 23 79.
2020-04-09 Infomation med anledning av coronaviruset
Några nyttiga länkar med anledning av coronaviruset
krisinformation.se:
1177.se:
sverigesradio.se:
Sida 1 av 2