VIKTIG INFORMATION OM TAGGARNA

Styrelsen i HSB BRF piggvaren vill informera samtliga boende om att man beslutat om ett byte av befintligt taggsystem. Detta till följd av återkommande störningar med befintligt taggsystem samt brist på reservdelar då det börjar falla för åldersstrecket.
Organisation:
Beställare — HSB BRF Piggvaren
Projektledare — HSB Malmö
Entreprenör — Sydantenn & Tele AB
Projektet omfattar:

  • Byte av samtliga porttelefoner
  • Byte av samtliga taggläsare
  • Installation av digitala informations och bokningstavlor i entréerna

Projektet väntas dra i gång under vecka 9 och väntas vara helt färdigställt ca 4-6 veckor senare.

Nedan listas några viktiga moment i projektet:

  1.  Insamling av telefonnummer och namn.
  2. Programmering av nya taggar.
  3. Utdelning och kvittering av nya taggar.
  4. Byte av porttelefoner och taggläsare.
  5. Installation av informationstavlor.
  6. Besiktningar och överlämning.

Nya porttelefoner:

De nya porttelefonerna är samma fabrikat som befintliga och är till utseendet snarlika. Nytt är att dem kommer med möjlighet för uppringning till mobiltelefon. Dvs. besökande kan via porttelefonen ringa till er som bor i fastigheten på de telefonnummer man programmerat in i systemet under respektive lgh. När ni blir uppringda av en besökare kommer ni från telefonen att kunna öppna entrédörren och släppa in besökaren. Är ni två boende i lägenheten är det möjligt att programmera in två mobilnummer i porttelefonen, besökande kan då välja vem av er dem vill ringa.

Nya taggar

Nya aktiverade taggar (4st/lgh) kommer att tilldelas samtliga boende innan arbetet med byten av taggläsare och porttelefoner inleds. Ni som idag har behov av fler taggar än så (exempelvis till hemtjänst) kommer naturligtvis kunna få ha det även framgent. Vi rekommenderar att ni under tiden för projektet har med er både er nuvarande och den nya taggen vid passage in till fastigheten.
Föreningen återkommer med information om tillfällen för utlämning av nya taggar vilket i första hand kommer ske i föreningslokalen.

Störningar

I samband med att befintliga porttelefoner ersätts med nya kommer det gamla systemet under stunder att vara ur drift. Arbetet kommer att utföras etappvis för minsta möjliga störning. Under dagtid när arbete utförs kommer berörda entréer vara öppna. Efter avslutat arbetspass kommer taggläsaren att fungera.

Informationstavlor i form av digitala skärmar

Vid respektive anslagstavla i trapphusen kommer digitala informationstavlor att sättas upp. I framtiden kommer alltså nyhetsbrev och annan matnyttig information att synas här. Befintliga anslagstavlor kommer dock att finnas kvar.

 Bokning av tvättstugor och lokaler

Bokning av tvättstuga och lokaler kommer vara möjligt digitalt via det nya systemet. Bokning kommer vara möjligt på tre sätt:

  1.  Via informationstavlorna i entréerna
  2. Via mobiltelefonen
  3. Via föreningens hemsida

Utbildning och information 

Föreningens entreprenör (Sydantenn) kommer att informera via lapp i respektive brevlåda inför bytet av porttelefoner med datum för när det är dags i just din trapp.


Ett samlat informationstillfälle kommer och också att erbjudas. Användarmanualer kommer att anslås på föreningens hemsida.


Det går givetvis också bra att prata med Sydantenns personal när dem är på plats.

 

pdf

 Länk till pdf-fil för insamling av telefonnummer och antal taggar.

 

Med Vänliga Hälsningar
Styrelsen, HSB Brf Piggvaren

 

 INSAMLING AV TELEFONNUMMER OCH ANTAL TAGGAR

Så här kan ni lämna era telefonnummer (maximalt två stycken) om ni önskar att entreprenören lägger in dessa i samband med bytet av porttelefonisystemet. Ni lkan också skriva ut pdf-filen, med länk opvan, fylla i den och lämna in den.


FÖR- OCH EFTERNAMN
Namn 1:
Namn 2:


ADRESS OCH LÄGENHETSNUMMER
Adress:
Lägenhetsnummer:


TELEFONNUMMER
Nummer 1:
Nummer 2:


BEHOV AV FLER TAGGAR ÄN 4 STYCK PER LGH
Antal extrataggar:
Varje extra tagg (nr. 5, 6 och så vidare) kostar 150 kr/styck vilket kommer debiteras på det nästkommande utskicket av er månadsavi.

UPPGIFTERNA SKA LÄMNAS SENAST FREDAG 17/2

För att entreprenören ska ha möjlighet att lägga in era telefonnummer direkt i samband med uppgraderingen behöver uppgifterna vara oss tillhanda senast fredag den 17/2.

NI KAN ÄVEN MAILA IN UPPGIFTERNA TILL OSS

Skicka uppgifterna till: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Glöm inte att ange ditt för- och efternamn, adress samt lägenhetsnummer.

Ni kan även lämna detta ifyllda formulär i föreningens postbox i entrén på Linn4atan 3 A, senast fredag den 17/2.